Helpdesk

Onderwerpen

Handige uitlegvideo's

Registreren als horecaondernemer
Bedrijfsprofiel aanmaken als horecaondernemer
Een shift plaatsen als horecaondernemer
Een Horecabaas uitkiezen/selecteren!

Aanmeldproces Horecabaas

Hoe maak ik een account aan?

Op deze pagina kun je een account aanmaken, vul vervolgens alle gevraagde gegevens in.

Kan ik meerdere accounts hebben op 1 bedrijfsprofiel?

Nee, je registreert je als bedrijf. Op het bedrijfprofiel kun je wel meerdere contactpersonen toevoegen.

Hoe log ik in?

Je kan inloggen door je opgegeven e-mailadres en wachtwoord in te vullen op deze pagina.

Help, ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu ?

Ga naar deze pagina, vul het e-mailadres in en klik op verstuur. Je ontvangt vervolgens een e-mail met een link om je wachtwoord te herstellen. Heb je niets ontvangen kijk dan in je spambox.

Het account en/of het platform werkt niet?

Check eerst even of het niet om een gewone internet of verbindingsstoring van het eigen netwerk gaat. Als het account of het platform een foutmelding geeft bij een bepaalde handeling via het platform neem dan even contact op met één van onze supportmedewerkers via info@horecabaas.nl.

Wanneer kan ik shifts plaatsen?

Je kunt als Horecaondernemer alleen shifts plaatsen als het account compleet ingevuld is, op deze pagina kun je jouw account compleet maken!

Hoe zit het met de privacy?

Voor alle vragen omtrent privacy verwijzen we je door naar onze privacy statement.

Ik wil mijn account deactiveren, kan dit?

Je kunt jouw account deactiveren, hierdoor heb je geen toegang meer tot jouw account. Het is niet mogelijk om met dezelfde gegevens een nieuw account aan te maken.

Opdrachten & Matches

Waar is Horecabaas.nl actief?

Horecabaas.nl is vooral actief in de regio Zeeland.

Welke Horecabazen schrijven zich in op het platform?

Horecabazen zijn studenten met een passie voor Horeca werkzaamheden. De studenten zijn afkomstig uit regio Zeeland en omstreken.  De eerste twee shifts kunnen studenten zonder een KVK nummer werken, daarna worden ze Horecabaas en moeten de studenten zich inschrijven bij de KVK.

Hoe plaats ik een shift?

Via deze pagina kun je een nieuwe shift plaatsen. Een shift plaatsen gaat in 4 stappen:

  1. Functie: kies een functie, er zijn een aantal vooraf gedefinieerde categorieën. Kies de categorie die het beste aansluit bij de functie.
  2. Titel en omschrijving: er is een standaard titel ingevuld maar deze is te bewerken naar persoonlijke voorkeur. Daaronder staat de omschrijving van de functie, let op dit is belangrijk. De omschrijving komt ook terug in de opdrachtovereenkomst en het is dus belangrijk om dit goed te omschrijven. Tevens kunnen hierin specifieke bedrijfszaken worden opgenomen zoals het kledingvoorschrift bijvoorbeeld.
  3. Datum, tarief en tijd: In dit veld wordt de datum, de tijden (inclusief pauze) en het gewenste uurtarief ingevoerd. Let op, vanuit het platform wordt een bepaald uurtarief geadviseerd. Wij adviseren om dit aan te houden, dit is niet de prijs die definitief betaalt gaat worden, dat is afhankelijk van de biedingen van de Horecabazen.
  4. Plaatsen: controleer of alle gegevens kloppen en sla de gegevens vervolgens op om de shift te plaatsen. Klik het vinkje, ‘functie onthouden’ aan om deze functie op te slaan in jouw lijst.

Ik wil meer informatie over een shift kwijt, hoe doe ik dit?

Extra informatie over een shift kan verwerkt worden in stap 2 bij tabblad ‘omschrijving’. Dit kan bijvoorbeeld gaan om specifieke bedrijfskleding of andere specifieke wensen.

Hoe wordt het geadviseerde uurtarief bepaald?

Het geadviseerde uurtarief wordt bepaald op basis van data. Horecabaas.nl adviseert om dit uurtarief aan te houden om de best mogelijke match te maken. Het geadviseerde uurtarief is niet het uurtarief wat daadwerkelijk betaalt wordt, dat wordt uiteindelijk bepaald door de bieding(en) van één of meerdere Horecabazen.  

Kan ik op meerdere shifts reageren op hetzelfde tijdstip plaatsen?

Het is niet mogelijk om exact dezelfde shift 2 keer op het zelfde tijdstip te plaatsen, een shift voor een andere functie op hetzelfde tijdstip plaatsen is geen probleem.

Een Horecabaas heeft zijn/haar reactie ingetrokken, hoe komt dit?

Het kan zijn dat een Horecabaas een andere shift heeft gevonden via het platform, vandaar dat het belangrijk is om snel te accepteren op het moment dat je de juiste kandidaat hebt gevonden. Het is ook mogelijk dat de Horecabaas besloten heeft toch niet te kunnen waardoor zijn reactie is ingetrokken.

Niemand schrijft zich in op mijn shift, hoe komt dit?

Het kan zijn dat er geen inschrijvingen zijn op een betreffende shift, kijk of je iets kan aanpassen aan het uurtarief, de functie of de omschrijving van de functie. Het kan natuurlijk ook voorkomen dat gewoon alle Horecabazen in de omgeving op dat moment ergens anders aan de slag zijn.

Je hebt de perfecte Horecabaas gevonden!

Yes, het is gelukt om de perfecte Horecabaas te vinden, nu is het zaak om zijn inschrijving te accepteren. Vanaf dan kan er een opdrachtovereenkomst aangemaakt worden. Dit gebeurt automatisch na acceptatie van de inschrijving.  

De perfecte match blijkt toch niet perfect, wat nu?

Het kan zijn dat een Horecabaas die geknipt leek voor de job toch niet helemaal goed voor de dag komt. Het is mogelijk om een Horecabaas die niet conform afspraak werkt, regels negeert of conflicten veroorzaakt naar huis te sturen. Vervolgens worden alleen de daadwerkelijk gewerkte uren betaalt.  

Shift annuleren

Kan ik een openstaande shift intrekken?

Ja, zo lang er nog geen Horecabazen zijn geaccepteerd voor de shift is het mogelijk om  een shift zonder samenspraak te annuleren.

Er is al een overeenkomst, kan ik alsnog annuleren?

Zowel de opdrachtgever als opdrachtnemer kunnen zonder samenspraak de shift 72 uur voor aanvang annuleren. Als je als opdrachtgever binnen 72 uur voor aanvang van de shift wil annuleren dan heeft de aangenomen Horecabaas recht op 50 % uitbetaling. Deze 50 % is als volgt opgebouwd (afgesproken uurtarief x afgesproken opdrachturen – pauze) x 50  = uit te betalen bedrag voor opdrachtgever bij afzegging binnen 72 uur van aanvang shift.  

Een Horecabaas wil binnen 72 uur voor aanvang van de shift annuleren?

De Horecabaas is verantwoordelijk voor de aangenomen opdracht, de Horecabaas moet dus zelf voor passende vervanging regelen op het moment dat hij/zij besluit te annuleren binnen 72 uur voor aanvang van de shift.

Wat als een Horecabaas niet op komt dagen?

Dit kan gemeld worden door een mail te sturen naar info@horecabaas.nl. Horecabaas.nl houdt een overzicht bij van alle ingeschreven Horecabazen. Als een Horecabaas 2 keer niet komt opdagen zonder reden kan hij/zij ontzegging krijgen van het platform.

Urenregistratie & facturatie

Job Done!

Mooi, alles is goed gegaan en de Horecabaas heeft zijn/haar uren gewerkt. De Horecabaas vult de daadwerkelijk gewerkte uren in, vervolgens krijg je een melding dat de uren goedgekeurd moeten worden. Doe dit zo snel mogelijk zodat de Horecabaas snel uitbetaalt krijgt! Eenmaal goedgekeurd worden de uren na de facturatieronde op maandag binnen 2 dagen uitbetaalt.

Hoe wordt de ZZP’er (Horecabaas) uitbetaalt?

Nadat de uren zijn goedgekeurd door jou wordt de Horecabaas automatisch uitbetaalt, dit gebeurd doormiddel van factoring. Hieronder staat toegelicht hoe het facturatieproces is opgebouwd.

  1. Factureren:

A1: Horecabaas.nl verzorgt namens de ZZP’er de facturatie van de wekelijks gewerkte uren aan opdrachtgever tegen het op het platform overeengekomen uurtarief.

A2: Horecabaas.nl factureert de fee aan de opdrachtgever, te weten gewerkt aantal uren ZZP’er x 2,95 euro exclusief BTW.

A3: Horecabaas.nl factureert de fee aan de ZZP’er, te weten gewerkt aantal uur x 0,50 euro exclusief BTW.

  1. Factoring/ Automatisch Incasso

B1: HB Diensten betaalt binnen enkele dagen uit aan de ZZP’er, te weten: het aan opdrachtgever gefactureerde bedrag minus de fee die de ZZP’er aan Horecabaas verschuldigd is.

B2: HB Diensten incasseert binnen 8 dagen bij opdrachtgever het door de ZZP’er gefactureerde bedrag en de fee die opdrachtgever aan Horecabaas.nl verschuldigd is

Waar kan ik mijn facturen en financiële gegevens terugzien?

Deze zijn allemaal terug te zien in het financiële overzicht. Hier staan tevens alle openstaande posten.

De ingevoerde uren koppen niet, wat nu?

Het kan zijn dat de ingevulde uren niet overeenkomen met de daadwerkelijk gewerkte uren, het is dan vervolgens mogelijk om het urenbriefje af te keuren. Geef hierbij aan om welke reden de urenbrief is afgekeurd, de Horecabaas moet dan vervolgens zijn uren opnieuw aanleveren.

Hoe zit het met fooi?

Het kan een keuze zijn om een Horecabaas na afloop van de shift wel/geen fooi te geven, het is niet verplicht om een ingehuurde Horecabaas fooi te geven. Het is wel zo dat dit andere Horecabazen kan stimuleren om voor jouw Horecaonderneming te werken.

Begrippenlijst: Wat is een.. ?

Horecabaas: Is een student die zich als ZZP’er heeft ingeschreven op het platform.

ZZP’er: Is een Zelfstandige Zonder Personeel, ofwel een éénmanszaak. Wil je meer weten over ondernemen als ZZP’ers verwijzen we je door naar de site van de Kamer van Koophandel: https://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/inschrijven-onderneming-eenmanszaak/

Opdrachtgevers: zijn geregistreerde Horecaondernemers die één of meerder shifts kunnen plaatsen op het platform om opdrachtnemers te vinden die deze shifts kunnen werken.

Shift: zijn de werkzaamheden die een opdrachtgever wil laten uitvoeren door één of meerdere opdrachtnemer(s) ofwel ZZP’er(s) die staan ingeschreven op het platform.

Opdrachtnemer: zijn ZZP’ers die ingeschreven staan als zelfstandig ondernemer, gebruik maken van Horecabaas.nl om zichzelf te in te schrijven op één of meerdere beschikbare job’s. De opdrachtgever kiest zelf de opdrachtnemer die het beste bij de job past. Als de opdrachtgever en opdrachtnemer een overeenstemming bereiken dan ontstaat er een opdracht.

Opdracht: is de overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer die tot stand komt door gebruik te maken van het digitale platform Horecabaas.nl, Horecabaas.nl faciliteert de opdrachtnemer om gebruik te maken van de door Horecabaas.nl opgestelde en door belastingdienst goedgekeurde modelovereenkomst.

Modelovereenkomst: is de overeenkomst die tot stand komt door de overeengekomen opdracht waarin de afspraken tussen opdrachtnemer en opdrachtgever worden vastgelegd. Als de opdracht wordt gewerkt dan moet de opdrachtnemer een urenbrief invullen op het platform van Horecabaas.nl.

Urenbrief: is een invulsheet waar de opdrachturen ingevuld moeten worden, als de opdracht uren zijn goedgekeurd door de opdrachtgever wordt er pas gefactureerd.

Factuur: is voortgekomen uit de goedgekeurde urenbrief en overeengekomen afspraken in de modelovereenkomst.

Staat je vraag er niet tussen?

Laat het ons weten via info@horecabaas.nl